Bizarre Taferelen in het Winchester Mystery House - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Junus Wal - WaarBenJij.nu Bizarre Taferelen in het Winchester Mystery House - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Junus Wal - WaarBenJij.nu

Bizarre Taferelen in het Winchester Mystery House

Door: Junus

Blijf op de hoogte en volg Junus

25 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Was het vorige week tijd voor een trui, deze week was het weer stralend weer met zo'n 25 graden (celsius). Het is echt heerlijk om elke ochtend een T-shirt aan te trekken, en je geen zorgen te maken over het weer. De enige plek waar je echt koud kan krijgen zijn de klaslokalen, waar de airco 24 uur per dag aan lijkt te staan, wel zo milieuvriendelijk natuurlijk.

Over milieuvriendelijk gesproken, wij Nederlanders denken altijd dat de Amerikanen zo vreselijk vervuilend zijn. Dat is qua CO2-uitstoot ook wel zo, maar qua recyclen is dat allerminst het geval. Amerikanen recyclen namelijk alsof hun leven ervan af hangt. In huis wordt alles gescheiden, en ook in alle klaslokalen staan recyclingvaten. Sommige leraren geven zelfs 'extra credit' aan scholieren die grote hoeveelheden recyclebaar materaal meenemen. Hypocriet? Misschien, maar beter op deze manier hypocriet dan een land met 250 miljoen mensen die elke dag de auto pakken, en daarnaast ook nog eens niet recyclen. Op dit gebied valt er dus nog best wat te leren van Amerikanen, maar daar hoor je Al Gore dan weer niet over.

Deze schoolweek was er een als alle andere. Op dinsdag hadden we de derde bijeenkomst van de Pacific Asian Club, met als doel om onze plannen om de slachtoffers van alle natuurrampen in Pacifisch Azie concreet te maken. Alleen wordt liefdadigheid al snel een secundaire bezigheid als er weer eens Aziatisch eten is. Dit keer stond op het menu: Philipijnse pasta. Vraag me niet wat het is, het was in ieder geval erg lekker. Na ons lekker vol te hebben gegeten, vonden we de laatste vijf minuten toch nog tijd om plannen te maken om geld in te zamelen.

Nu ik het toch over clubs heb, afgelopen vrijdag was het 'Club Rush' op Gilroy High. Dit is een evenement dat plaatsvindt tijdens de lunch. Alle clubs van de school krijgen een kraampje toegewezen, alwaar de presidenten van de clubs zieltjes proberen te winnen. Zal ik een klein overzichtje geven van de clubs op Gilroy High? Er is: Grace Club (waar wordt gepraat over god en consorten), French Club, Italian Club, Vrijwilligerswerk Club (dat is niet de echt naam natuurlijk, maar die ben ik even kwijt), Save-the-ocean club en nog wat kleine clubs waarvan de naam me nu alweer ontschoten is. En natuurlijk deed de Pacific Asian Club ook mee. En onze kraam was gevuld met, je raad het al, eten. Onethisch praktijk, omkopen met donuts? Misschien, het heeft in ieder geval wel gewerkd. Ook hebben we tijdens de Club Rush geld ingezameld voor de slachtoffers in Azie. En ik heb natuurlijk ook een gulle donatie gedaan (oh ja, pap en mam: jullie hebben tien dollar gedoneerd). Verder heb ik me ook ingeschreven bij de Italian Club, aangezien een van mijn goals dit jaar was om wat meer Italiaans te leren. En al vewacht ik niet dat ik na dit jaar vloeiende gesprekken met de onze buurvrouw in Albareto kan voeren, het gaat om het idee.

Ook heb ik deze week mijn kaartje voor het 'Senior Dinner Dance' gekocht. Had ik daar al over verteld? Zo ja, sorry dat ik in herhaling val. Senior Dinner Dance is een jaarlijks terugkerend evenement en geldt als een van de hoogtepunten van je High-School-carriere. Op zaterdag 14 november gaan we met alle seniors naar San Francisco! We gaan eerst met zijn allen uit eten. En daarna, het deel waar ik het meest naar uitkijk: een cruise door de baai van San Francisco! We gaan dus met z'n allen op een schip waar ook onder andere gedanst kan worden. Heerlijk los gaan dus, met de skyline van San Fransico (en Oakland, aan de andere kant van de baai) op de achtergrond! Klinkt helemaal geweldig toch? Jullie begrijpen vast wel dat ik niet kan wachten tot het zover is! Nog 20 nachtjes slapen...

Volgende week is trouwens de verjaardag van mijn vader. En aangezien mijn familie zo lief was om me een cadeau-pakket te sturen, kan ik natuurlijk niet achterblijven. En Christina: ook nog ontzettend bedackt voor jullie cadeautjes! Ik miste de Donald Duck stiekem al wel een beetje.
Zaterdag dus op cadeautjes jacht. Ik had al een paar leuke ideetjes waarvoor ik in Morgan Hill moest zijn, een plaatsje 10 mijlen verderop. Savannah moest voor haar toneelstuk nog een kostuum kopen, en daarvoor moest ze naar San Jose. Dus alles maar in een keer gedaan, wel zo makkelijk voor Glenn. Eerst met zijn drieen naar San Jose dus. Het toneelstuk, waarin Savannah de hoofdrol speelt, speelt zich af in de jaren 30. Het toneelstuk is trouwens de toneelversie van Agatha Christie's 'And Then There Were None', ken je vast wel mam. In ieder geval, op jaren-30-kleren-jacht dus. De director van het toneelstuk had een vintagestore aangeraden, daar eerst dus maar heen. Helaas waren zijn aanwijzingen zo vaag dat we niet precies wisten waar we naar opzoek waren. Uiteindelijk hebben we maar wat foto's ge-mms't en hem laten beslissen. In deze vintigestore, iets waar ze in Amerika een tweedehandswinken mee bedoelen, waren ook veel oude lp's. En wat zag ik daar nou, een lp van onze enige echt: Herman Brood! Geweldig toch, dat de klanken van de Hollandse Rock & Roll helemaal tot in een Tweedehandswinkel in San Jose te horen zijn.
Daarna dus naar enkele niet nader te noemen winkels in Morgan Hill. Wat ik precies heb gekocht houd ik nog even geheim, maar ik heb in ieder geval precies gevonden wat ik zocht. Op de terugweg naar huis was het tijd voor mijn Jamba-Juice-ontgroening. Jamba Juice kan het best omschreven worden als de 'Starbuck van de sap-horeca'. En mijn 'Mango-a-go-go' deed deze reputie meer dan eer aan.
Nu ik het toch over starbucks heb: ik heb mijn coffee-name veranderd. Van Clint naar Harvey, dit na het zien van Milk, die film over de homoseksuele politcus Harvey Milk. En dan kan ik als homoseksuele jongen in California natuurlijk niks anders doen dan, als ode aan deze man, van zijn naam mijn coffee-name maken. En voor de mensen in Nederland die nog niet wisten dat ik homoseksueel was, bij deze dan.

En weten jullie mijn geweldige cijferlijst van een paar weken geleden nog? Ook Quentin en Savannah bleven in deze academische prestaties niet achter. Als beloning gingen we zaterdagnacht met het hele gezin naar het 'Winchester Mytery House'. (Het Winchester watte?) Laat me de geschiedenis van dit huis even toelichten. Het Winchester Mytery House is namelijk een landhuis met een eigenaardige geschiedenis. Sarah Winchester, steenrijke erfgename van de grote wapenfabrikant, verhuisde in 1884 van Connecticut naar San Jose. Sarah Winchester was spiritueel en erg bijgelovig. Ze was bang dat de geesten van de mensen die door de wapens van haar familie vermoord waren haar zouden achtervolgen. Een medium vertelde haar dat uitbreiding van het huis de enige manier was om de geesten uit het huis te verjagen. Zo gezegd, zo gedaan. Sarah Winchester huurde een peleton timmerlieden in die gewapend met hun gereedschap aan het werk gingen. En dat waren geen van-9-tot-5 werkdagen. De timmerlieden waren 24 uur per dag, zeven dagen in de week bezig. Tot Sarah Winchesters dood, 38 jaar later. Het resultaat was een gigantisch landhuis met 160 kamers, 950 deuren, 1257 ramen (meer dan het Empire State Building!), 40 slaapkamers en 17 schoorstenen. Om de geesten op een dwaalspoor te zetten zit het landhuis vol met allerlei eigenaardigheden, zoals trappen naar het plafond, raamkozijnen in de vloer, deuren die nergens heen lijden en zig-zag-trappen die soms wel zeven bochten maken voordat de volgende verdieping bereikt was. Ook het getal dertien komt overal terug. Elke kamer telt dertien ramen, elke kroonluchter telt dertien kaarsen, en elk afvoerputje telt dertien gaatjes.
Om precies middernacht gingen we, met de maan en een zaklamp als enige lichtbron, naar binnen. De rondleiding duur ongeveer 70 minuten en was echt super interessant, en ook best wel een beetje creepy. Het huis staan namelijk gekend als een van de bekendste 'Haunted Mansions' van de westkust. De tourguide wisselde haar ingestudeerde praatje dan ook af met enkele 'waargebeurde' spookverhalen. Jammer genoeg heb ik zelf geen dwalende geesten waar genomen. Wel was er een vrouw in onze groep die er van overtuigd was dat ze een wit figuur zag lopen, misschien wel een geest dus! Naast het feit dat het huis super bizar en creepy is, is het ook nog eens een van de mooiste victoriaanse landhuizen in de Verenigde Staten, voor ieder wat wils dus. Iedereen was het er na de tour dan ook over eens dat het echt een super nacht was. Ik heb jammer genoeg geen foto's. Kijk voor foto's anders even www.winchestermysteryhouse.com

Het griezelen is trouwens nog lang niet afgelopen. Volgende week is het namelijk tijd voor een van Amerika's favoriete feestdagen: Halloween... Het huis is al sinds vorige week van top tot teen versierd met vleermuizen, pompoenen en nog veel meer. Het is echt super om te zien hoeveel moeite sommige mensen doen om hun huis tijdelijk om te toveren tot spookhuis, echt iedereen doet er aan mee!

Dit was het weer voor deze week. Ik zou graag nog even blijven maar ik moet nog zo'n 30 pagina 'House of the Spirits' (Isabel Allende) lezen voor morgen. In mijn volgende blog alles over (de aanloop naar) Halloween!

Het is feest bij de McGoverns: net een minuut geleden hebben de New York Yankees de wedstrijd tegen de LA Angels gewonnen, en gaan ze naar de 'World Series'. Geen idee wat dit is, maar daar zal ik ongetwijfeld nog over bloggen.

ps. Blijf vooral reacties plaatsen mensen! Neem bijvoorbeeld een voorbeeld aan Suzanne Lowik.
pps. Ik las op nu.nl trouwens over een aarbeving op de Molukken. Rumahloines: enig idee hoe de beving was op Ceram?

  • 26 Oktober 2009 - 12:40

    Eva:

    Junnie!
    Die Olivier is best knap (vind ik .. ) !
    Wat leuk om die verhalen te lezen, van dat spookhuis had je me verteld idd, lijkt mij VET eng, ik heb het niet zo op spookhuizen!
    Ben benieuwd naar je feest, ik zoou zooo graag met je mee gaan!!! Echt vet!
    Op de foto's zie ik dat je nog steeds een super mooie jongen bent (niet dat ik anders had verwacht)!
    Ik spreek je snel via mail/skype of natuurlijk je blog!:D

    Dikke kus!

    ps: time square can't shine as bright as you!

    pps: zullen er veel mensen zijn die nog niks wisten van jou: seksuele voorkeur ??

    LIEFS

  • 26 Oktober 2009 - 14:13

    Richelle En Maaike W:

    Hee junus!
    Leuk dat je krabbelde! Zo te zien had je onze site ook al gevonden;). Wij gaan inderdaad over 3 weken al weg, maar ik besef het nog helemaal niet. Ik denk dat dat net als bij jou pas in het vliegtuig gebeurd. Heb er al wel heel erg zin in, maar ook wel spannend! En ik denk dat ik iedereen ook wel zal missen, maarja dat hoort er bij natuurlijk. Mis jij iedereen hier veel? We gaan in totaal 5 maanden en 1 week weg:P Een weekje naar Bangkok dan een maand nieuw zeeland en de rest van de tijd zitten we in Australie:D.
    Jou verhalen zijn trouwens superleuk om te lezen en knap dat je elke week weer een nieuwe blog schrijft:D. Ik hoop dat dat ons ook gaat lukken.
    Geniet ervan en alvast veel plezier op dat feestje! (klinkt wel echt supergaaf, san francisco is een hele mooie stad:D maar dat zul je dan zelf wel ontdekken;).)
    Liefs Richelle


  • 26 Oktober 2009 - 18:51

    Omy:

    Lieve junus,

    Wat een schitterende blogs schrijf je. We krijgen op deze manier ook een andere Amerika in beeld. Ik vind het heel erg informatief. Een LP van Herman Brood in een tweede hands winkel in San Jose: geweldig. Dat er een aardbeving op de Molukken heeft plaatsgevonden heb ik nog niet meegekregen, dus kan ik op dit ogenblik niets van zeggen. Ik kijk uit naar je volgende Blog !!!

    Veel liefs

    Omy

  • 27 Oktober 2009 - 20:36

    Rudie :

    Ik wist het echt niet.

    Blijf je volgen,

    Zeer interessant Amerika

  • 28 Oktober 2009 - 07:57

    Ellen:

    Lieve Junus, wat ben je toch snel ingeburgerd daar. De mensen die ik begeleid hier in Rotterdam zouden een voorbeeld aan je kunnen nemen. We hebben op het feestje van Geert en Anna Anton en Hannah nog gezien, ze zagen er naar omstandigheden best goed uit ;). Anna en Jan gaan ook Halloween doen, bij gebrek aan Sint Maarten in Rotjeknor. Dat zal lang niet zo groots worden als bij jou, maar ze krijgen vast wel snoep. Veel liefs en ik zal naar het cadeau vragen aan Anton op de Skype.
    Ellen en de rest

  • 28 Oktober 2009 - 20:09

    Ineke:

    Hoi Junus,

    Ik heb weer genoten van je blogs, deze en de vorige. Ik moest even inhalen omdat we vorige week een weekje op (herfst-)vakantie waren.
    Volgens mij speelt het sociale leven van een highschool student zich toch voornamelijk af op school. Toch wel echt heel anders dan hier. Ik kan ook met moeite de neiging onderdrukken om je ervaringen aan mijn leerlingen te vertellen. Echter het beeld dat ze door je foodfight verhalen wel eens op een idee zouden kunnen worden gebracht weerhoud me ervan.

    Liefs, Ineke

  • 29 Oktober 2009 - 19:36

    Hannah (Je Zusjes:P):

    Heee lieve Jun!
    Ik ben nu even thuis met Roos:D
    Hihihi, hele huis voor onszelf, hardyparté:P

    Over Roos gesproken, ik ben nog met Roos en Marieke naar Walibi geweest. en dit keer wel in el Condor:D was echt vet, leuker dan de express:P

    Jou kamer is trouwens volop in gebruik...
    Handig als er 4 vriendinnen komen slapen:P

    Ik moet ook nog een cadeau voor paps:S
    haha.

    Maar nu even over jou:
    super leuke blog!
    ( As always)
    Ik zou echt vet bang zijn in dat spookhuis...

    Ik mis je wel heel erg eigenlijk.
    Vooral deze week, ook al zonder paps en mams...

    Maar we praten Zondag even okeee?(A)

    Hou van jou!
    Je zusje(:
    (Haha, toen je nog hier was zie ik nooit 'Je zusje', maar ach.)

    Ps. Ik moet Eva even gelijk gegeven met haar eeste opmerken:P

  • 29 Oktober 2009 - 19:49

    Je Zusje:

    Heee lieve Jun!

    Ik ben nu even thuis, samen vet Roos,
    haha, we hebben lekker het hele huis voor onszelf. Hardyparté:P

    Over Roos gesproken, ik ben nog haar en Marieke naar Walibi geweest.
    Vet leuk. Dit keer wel in El Condor en leuk was ie! leuker dan de expres. sorry:P

    Je kamer is trouwens volop in gebruik..
    best handig als er 4 vriendinnen komen slapen:P

    Ik moet ook nog een cadeau kopen voor paps..
    haha.

    Maar nu even over jou:
    SUPER LEUKE BLOG!:D
    Ik zou zoooo bang zijn in dat spookhuis;p

    Ik mis je wel trouwens.
    Vooral nu paps en mams er ook niet zien...

    Dus, reageer niet zo droog op mijn smsje!

    Hou van jou!
    Je zusje
    hahaa, toen je nog thuis woonde zie eindigde ik nooit met ,Je zusje,
    haha, maarja, gewoon om je te herinneren:P

    Ps. Ik moet eva even gelijk geven over haar eerste opmerking:P

  • 30 Oktober 2009 - 18:47

    Sophia:

    Hallo Junus,

    Heb even nagevraagd bij Tabitha.Er is niets bekend over slachtoffers op Ceram. Dus het is oké daar.

    Lekker spooky dat huis. Niets voor mij ;)

    Groetjes,

    En alvast gefeliciteerd met je vader.

  • 31 Oktober 2009 - 12:44

    Zusje(again:P):

    Exucces voor 2 reacties, was perongelijk...

  • 31 Oktober 2009 - 17:48

    Lisanne Wieringa:

    Hoi hoi! Een berichtje van je achter-achternicht. ;)
    Heel leuk om te lezen, je belevingen in de VS. Het lijkt mij ook heel gaaf om er een keer heen te gaan, want mijn moeder is er dertig jaar geleden ook geweest en ik hoor nog altijd mooie verhalen. Ik heb inmiddels zoveel vooroordelen over Amerika, ik ben echt heel erg benieuwd of ze blijken te kloppen of niet.
    Ik denk dat ik je blog maar eens wat vaker ga lezen, het is erg leuk!
    Groetjes Lisanne.

  • 31 Oktober 2009 - 20:07

    Ana:

    Hallo Junus.

    Terug uit Italie is natuurlijk een van de eerste dingen die ik doe je blog lezen.Tot mijn verbazing waren ook in Borgotaro en La Spezia enkele etalages versierd met Halloween spullen. We zijn donderdag met de trein naar de kust geweest.Was zeer mooi daar, we hebben gewandeld van Montorossa naar Vernazza ,twee dorpjes in de Cinque Terre.De wandeling ging over smalle paadjes en je moest best veel klimmen, maar goed dat we dat niet van te voren wisten.Ik denk dat het in de zomer te warm is om daar te wandelen,maar de strandjes zijn ook heel leuk. Je krijgt de groeten van de buren en van Aldo, het zou leuk zijn als je inderdaad wat Italaans leerde.

    Lieve groetjes van mama

  • 31 Oktober 2009 - 21:21

    Sander:

    Dat ziet er goed uit Junus, zo te zien vermaak je je nog steeds. Van een aardbeving op de Molukken heb ik niets gemerkt. Het nieuws over je sexuele voorkeur is wel verassend voor mij. Maar je verbergt het tenminste niet, dat is altijd positief.

  • 02 November 2009 - 18:25

    Merijn:

    Junus!

    Ik vond deze blog van jou wel een reactie waard.
    Ik vind het namelijk geweldig om te lezen wat je allemaal doet daar in Amerika.

    Bovendien vind ik het zeer positief dat je voor je seksuele geaardheid uitkomt!
    Ongeacht je seksualiteit blijf ik je gewoon zien als Junus in Amerika. (ja, of als Harvey in Amerika :))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn High School Year in de USA

Recente Reisverslagen:

28 December 2010

Thuis

13 Juni 2010

Goodbye California!

04 Juni 2010

Sen10r Grad Night in Disneyland

26 Mei 2010

I'm European-Asian-American

17 Mei 2010

Sen10r Prom
Junus

Actief sinds 28 Juli 2009
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 112440

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2009 - 16 Juni 2010

Mijn High School Year in de USA

Landen bezocht: