Het Is Weer Tijd Voor Een Trui - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Junus Wal - WaarBenJij.nu Het Is Weer Tijd Voor Een Trui - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Junus Wal - WaarBenJij.nu

Het Is Weer Tijd Voor Een Trui

Door: Junus

Blijf op de hoogte en volg Junus

18 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag ben ik dan precies twee maanden bij de McGoverns, al voelt het een stuk langer. En de laatste minuten op Nederlands gronsgebied lijken al helemaal een eeuwigheid geleden.

Deze week was het dan toch echt over met de vanzelfsprekendheid van mooi zomerweer. Inderdaad: regen! En als ik regen zeg, bedoel ik ook regen. Dinsdag viel er maar liefts 18 centimeter regen! Het was zelfs zo erg dat delen van de parkeerplaats bij school overstoomd en daardoor onbegaanbaar waren. Toch vond ik de regen niet zo erg, het deed me aan ons eigen koude-kikker-landje denken. En ik heb eindelijk een excuus om mijn nieuwe Abercrombie and Fitch trui te dragen.

En weten jullie nog van die bommelding van vorige week? Sinds die dag is er permanente politie bewaking op de campus. Terwijl studenten lekker van hun brunch en lunch genieten, en de laatste roddels delen, lopen de agenten bewapend en wel over de campus. Die Amerikanen laten er zeker geen gras over groeien. Het geeft in ieder geval wel een veilig gevoel.

Deze week was ook de tweede bijeenkomst van de Pacific Asian Club, bedankt trouwens voor alle geweldige (en lekkere) suggesties. Uiteindelijk koos ik voor gebakken banaan. Dus heb ik op maandagavond lekker een avondje in de keuken gestaan. Een uur en een kleine brandwond verder waren mijn bananen klaar, en ze waren nog best lekker ook! Iets waar ik eigenlijk best verrast over was aangezien ik eigenlijk nooit eerder, en zeker niet alleen, gebakken banaan heb gemaakt. De volgende ochtend deed ik de bananen met grote voorzichtigheid in mijn locker. Jammer dat de lockerroom tijdens de lunch dicht is, ik weet zeker dat iedereen het lekker had gevonden. Nou ja, zo erg was het ook weer niet: nu kon ik ze lekker zelf opeten.

Ik heb deze week ook weer redelijk wat uren gedraaid in de 'Training Room'. Dit is zeg maar de behandel kamer van het sport complex. Hier moet je voor sports medicine minimaal een bepaald aantal uren per semester door brengen. Wat we hier doen is: atleten tapen, strechen en gewonde mensen behandelen. Het klinkt spannender dan het is, want echt serieuze verwondingen komen slechts sporadisch binnen. Meestal kan de blessure met een simple zak ijs worden opgelost. Het is in ieder geval altijd gezellig met de andere sports medicine studenten.

Vrijdag was het weer tijd om een recept uit het 'Perfect Pasta' boek, het boek dat ik voor mijn verjaardag van de McGoverns kreeg, te proberen. Deze week was het tijd voor pasta met garnalen. En oh mijn god, ik wil graag bescheiden blijven, maar de garnalen waren hemels. Dat vonden Quentin, Glenn en Christina ook, jammer voor Savannah dat ze niet van garnalen houdt.

Zaterdag was een relaxte huiswerk/chores/kapper dag. Ja ja, ik ben voor het eerst naar een Amerikaanse kapper geweest. Altijd spannend natuurlijk, naar een kapper die je niet kent, vooral als het aan de andere kant van de wereld is. Gelukkig ging alles goed en haalde de kapper er niet te veel en niet te weinig af.
Op zaterdag aten we voor het eerst iets wat we ook wel eens letterlijk aan de Nolenslaan 36 aten, en dit was de eerste keer dat dit gebeurde. We aten namelijk een wokschotel met rijst. En wat smaakt daar nou beter bij dan een theelepeltje conimex-sambal! En dat hadden we! Een cadeautje van de Nederlandse vrouw van een collega van Christina. Ik heb zelden zo genoten van het avondeten hier.
Zaterdagavond was de TV-premiere van een van mijn favoriete films: 'Slumdog Millionaire'. En ook Christina, Quentin en Savannah vinden dit een geweldige film. We waren zelfs in staat om Glenn te overtuigen om de Yankees-Game uit te zetten en mee te kijken. Zelfs na drie keer wordt de film niet saai, al helemaal niet als je host-mom op het eind van de film meedanst met de bollywood-dance.

Vandaag was het tijd voor een (naar mijn weten) typisch Amerikaanse bezigheid: een dagje 'Renaissance Fair'. Stel je hierbij een soort middeleeuwse markt voor, maar dan een paar honderd jaar later. We gingen met het hele gezin, en iedereen mocht een vriend uitnodigen. Dus Oliver, die Britse jongen, ging ook gezellig mee. Ook Quentin en Savannah hadden iemand uitgenodigd.
Het hele terrein deed me een beetje denken aan Lowlands in de 17e eeuw. Een groot terrein met overal podia, winkeltjes en eetkraampjes. En natuurlijk de altijd leuk verkleedde renaissance-fanaten, een groep waar ook Christina toe behoorde.
De hele dag hebben we gezellig rond gelopen, onze boogschiet-kunsten getoond, komedie shows gezien, van riddertoernooien genoten en fallafel gegeten. En natuurlijk mensen gekeken. Die drang van sommige mensen om in een fantasie wereld te leven blijft me af en toe toch facineren.

En zo herkenbaar als de maaltijd gister was, zo onherkenbaar was hij vandaag. We aten namelijk iets typisch Amerikaans: breakfast for dinner. Vrij vertaald: onbijt als diner. Echt een te raar concept toch? Het was in ieder geval wel weer eens wat anders: roerei met bacon, ontbijt-aardappelen en toast als avondeten. Zoiets kunnen toch alleen de Amerikanen bedenken?

Sorry dat er nog geen foto's bij zitten, deze komen later deze week! En trouwens, jullie zijn een beetje lui geworden als het om reacties plaatsen gaat. Jammer, want ik geniet altijd van het lezen van jullie reacties!

  • 19 Oktober 2009 - 17:22

    Ana:

    Hallo Junus,

    Hier is het tijd voor een jas. Het is verder wel mooi herfstweer.
    Waren het echte bakbananen? Mooi dat het is gelukt.

    Liefs, mama

  • 19 Oktober 2009 - 18:00

    Sophia:


    Hi Jay,

    Je houdt het wel goed vol met je blog. Lees het nog steeds met veel plezier. Hoe lang blijven de gewapende agenten daar wel niet lopen?
    Het is hier inderdaad al weer jassenweer. Heb de vorige week al de ramen van de auto moeten krabben. Een "Renaissance fair"; je moet er maar opkomen. Als ik het zo lees is er ieder weekend wel wat buitenshuis te doen.
    Op dit moment (20:00 uur)hebben we de gordijnen al dicht. Lekker binnen zitten. Buiten is het koud.

    Groetjes uit Groningen

    Sophia

  • 19 Oktober 2009 - 19:23

    Anton:

    Hoi Jun

    Wat een regen zeg! Hier is het ook al echt herfst. Dat met die gewapende agenten is misschien wel een veilig gevoel maar ik vind het ook wel een griezelig idee. Het lijkt inderdaad al heel lang geleden dat we je naar schiphol brachten, ik zie je nog steeds zwaaien.

    Liefs Papa

  • 20 Oktober 2009 - 11:07

    Lissi Ten Pas:

    Hey Junus!

    Ik ben ook vaak genoeg jaloers op jou hoor :P! Ja dat is die Monica idd. Ze is trouwens inmiddels de ex van Marvin :P. X

  • 22 Oktober 2009 - 17:38

    Omy:

    Hallo Junus,

    Aangezien ik merendeels in het midden en zuiden van het land zit en daar de afgelopen dagen de temperatuur toch meevalt, viel het mij vandaag in het noorden erg tegen!! Je hebt gelijk, tijd voor truien.
    Ik heb weer genoten van jouw blog. Vergeleken bij jouw dagelijkse activiteiten verloopt het bij een stuk saaier. Maar niet getreurd, heb per slot van rekening behoorlijk feest gevierd in mijn jeugd !!

    Veel liefs,

    Omy

  • 23 Oktober 2009 - 14:31

    Eva:

    Chefkok !
    Ik kijk er naar uit dat je weer voor mij gaat koken:D
    I really miss you:(
    Toff dat je het zo leuk hebt! zo'n 17e eeuws ding lijkt me vet grappig om te zien!
    Wij vieren morgen de verjaardag van Erik(21).
    Dus nu moet ik mijn kamer opruimen en cadeautjes inpakken maar daar heb ik geen zin in.. En we eten vanavond stampot en daar heb ik ook niet zo'n zin in. (mis jij dat eigenlijk al?)
    Maarja, ik moet nu toch maar eens aan de bak!
    Deed je microfoon het bij je ouders wel trouwens?
    Ik spreek je zondag!
    Dikke kus,
    Eva

    ps: Time square can't shine as bright as youuu

    pps: denk jij eigenlijk al in het engels? dat je voor het blog echt even goed moet omschakelen ??


  • 24 Oktober 2009 - 17:05

    Suzanne:

    Hooo hoooo!
    Niks lui in het plaatsen van reacties.
    Vorige keer was ik toch maar mooi de enige! :D
    Maarr ik kan me voorstellen dat je nu een beetje het gevoel begint te krijgen dat het alweer eeeeeuwen geleden is dat je in nl was.
    Maar jeeeetje dikke politiepatrouille dus. Spannend hoor! En ik heb inmiddels, omdat jij zei dat het zo'n mooie film was, slumdog millionaire gezien vorige week. En inderdaad, wat een leuke film!
    Heb je eigenlijk ook weleens van die momenten dat je Nederland en de mensen hier heel erg mist? Want dat zou ik me heel goed voor kunnen stellen.
    En mis je het uitgaan en dansen etc niet?
    Ik mis onze singstar en stap avondjes iig wel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn High School Year in de USA

Recente Reisverslagen:

28 December 2010

Thuis

13 Juni 2010

Goodbye California!

04 Juni 2010

Sen10r Grad Night in Disneyland

26 Mei 2010

I'm European-Asian-American

17 Mei 2010

Sen10r Prom
Junus

Actief sinds 28 Juli 2009
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 112440

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2009 - 16 Juni 2010

Mijn High School Year in de USA

Landen bezocht: