Trick or Treat: A Treat It Is! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Junus Wal - WaarBenJij.nu Trick or Treat: A Treat It Is! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Junus Wal - WaarBenJij.nu

Trick or Treat: A Treat It Is!

Door: Junus

Blijf op de hoogte en volg Junus

02 November 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Sorry dat ik weer eens aan de late kant ben met deze blog, hopelijk wordt het geen gewoonte. "Je kan het toch best een weekje overslaan?" zei mijn vader gister. Kan, maar ik wil mijn lezers, jullie dus, gewoon niet teleurstellen! En waarom ben ik deze keer weer eens te laat met mijn blog: Huiswerk! Ik wordt de laatse tijd echt doodgegooid met essays, research reports, projects, exams, presentations... Ik heb het hele weekend, naast natuurlijk mijn Halloween-gerelateerde activiteiten, aan een werkstuk over de Mexicaans-Amerikaanse Sandra Cisneros gewerkt. Nooit van gehoord? Vooral zo houden zou ik zeggen, al heb je er nu wel van gehoord omdat ik jullie ermee lastig val, maar je snapt mijn punt.

In ieder geval: ik zit nu zo'n 2,5 maand in Amerika, ofwel 1/4 van het jaar is gewoon alweer achter de rug! Het begin van het begin komt tot een einde, en het einde van het begin staat op het punt te beginnen. Time flies when you're having fun!

Ik wil trouwens even zeggen dat ik het ontzettend leuk vind om zulke positieve reacties om mijn homoseksualiteit te lezen. Al wisten de meesste lezers het waarschijnlijk al, het was toch een beetje mijn coming out 2.0. Nu dat allemaal 'out and in the open' is, is het misschien wel leuk, interessant, en misschien zlefs wel nodig, om te schrijven over het volgende: hoe is dat nou? Als homo in Amerika? Tot nu toe is het goed te doen! Ik ben er op school erg open over, niet dat ik het overal sta te verkondigen, maar ik verberg het absoluut niet. En volgensmij waarderen veel mensen dat wel. Ik heb volgens mij echt geluk dat ik op een middelbare school in California ben beland, niet ergens in Kansas. In ieder geval, de reacties van mijn medescholieren zijn in iedergeval nooit negatief en varieren van een onverschillig 'ow, oke'; tot een over-enthousiast 'Oh my god! I love gay guys! I'm sooo gonna set you up for prom!!!'
Mijn gastgezin wist het trouwens nog niet toen ik hier aankwam, maar daar bracht ik al op dag twee veranderdering in. Aan de ene kant ben ik daar erg blij mee, aan de andere kant moet ik nu wel altijd Christina's lofredes over haar posterboy Gerard Butler aanhoren. En als ik zeg posterboy, bedoel ik dat ook in de letterlijke zin van het woord, als in: ze heeft daadwerkelijk posters van Gerard Butler in haar klaslokaal hangen. Echt super grappig toch?

Trouwens, ik heb jullie toch al eens verteld over mijn veschrikkelijk saaie US History class? Het is sindsdien alleen nog maar erger geworden. Deze week kregen we een essay terug en de leraar moest aan een klaslokaal vol met zestienjarigen uitleggen dat je namen toch wel echt met een hoofdletter moest schrijven, iets wat mij al in groep drie is bijgebracht. Aangezien de school mij aan het begin van het jaar vertelde dat dit een verplicht vak was had ik me al ingesteld op een weggeooide 4th period dit jaar. Tegen beter weten in heb ik vorige week toch maar een afspraak met de decaan gemaakt om te kijken of er echt niks aan te doen was. En raad eens: ik kan mijn 4th period na de kerstvakantie veranderen! Iets wat echt een opluchting was aangezien de gedachte alleen al, dat ik de rest van het jaar drie keer per week dat vreselijke lokaal, B-19, in moest lopen, me spontaan suicidaal maakte. Hoogst waarschijnlijk ga ik het veranderen naar Food and Nutrition, ofwel: koken! Jantien, een meisje uit Haren die nu ook in Amerika zit, in New York State om precies te zijn, volgt dit vak ook en is er erg postief over. En daarnaast zullen een paar 'basic-coocking-skills' vast wel van pas komen als ik volgend jaar op mezelf ga wonen.

Deze week stond heel Amerika in het teken van, je raad het al, halloween! Wij Nederlanders dachten dat Amerikanen helemaal los gingen als het ging om kerstversiering, maar ook tijdens Halloween ontkomt geen enkele voorgevel aan de axtravagante prularia die men massaal bij Walmart aanschaft. Echt iedereen doet wel iets om hun huis te versieren. De een doet doet dit met een paar pompoenen in op de veranda, de ander met een kerkhof in de voortuin met vuurspuwende grafstenen (ik overdrijf niet).

Mijn halloween weekend begon op vrijdag met een bezoek aan de bioscoop van Gilroy om een van de best horrorfilms die ik ooit heb gezien te bekijken. Samen met Oliver, Savannah, en nog twee vrienden van Savannah liepen we de zaal binnen, niet wetende dat de film die we weldra zouden zien ons op zijn minst een nacht wakker zou houden. Ik heb het natuurlijk over de film: 'Paranormal Activity'! Is die film eigenlijk al uit in Nederland? Het verhaal is als volgt: jong stel, mooi huis in San Diego, vrouw wordt achtervolgd door demoon, paranormale activiteiten worden vastgelegd met handcamera. De film deed me erg danken aan een indoor-versie van 'The Blair Witch Project'. Die avond duurde het toch wel een tijdje voordat ik in slaap viel, met het licht uiteraard nog aan!

Die dag daarna was het dan echt halloween. Een typische Amerikaanse familie traditie, die ook de McGoverns niet vreemd is, is het pompoenen uithollen. En ook ik ontkwam er niet aan. Op zaterdagmiddag gingen Glenn, Quentin en ik naar een pompoenboerderij in de buurt, waar de boerderij tijdelijk was omgetoverd tot pompoenen-thema-park. Het pompoen uitzoeken is een bezigheid die opperste zorgvuldigheid vereist. De pompoen moet mooi rond zijn, niet te langwerpig, en al helemaal geen rare uitsteeksels hebben. Nadat we, na lang beraad, onze pompoenen hadden uitgezocht gingen we terug naar huis om te uit te hollen, en te voorzien van een grappig gezichtje waarin de mond slecht twee tanden heeft. En pompoenen uithollen is natuurlijk niet compleet zonder een heerlijk 'Pumkin Spice Latte' van Starbucks. De medewerkers daar aan First Street hebben zo onderhand wel door dat ik mijn echte naam nooit gebruik, aangezien mijn naam zo af en toe veranderd. De mevrouw achter de toonbank wilde deze keer toch echt wel mijn echte naam horen, anders kon ik de koffie wel vergeten! Wat een wreedheid! Mij van mijn hemelse 'Pumkin Spice Latte' weerhouden! Dus heb ik voor de eerste keer sinds ik in de VS ben mijn echt naam gebruikt. En ze spelde het nog bijna goed ook: Junos, is mijn naam blijkbaar in het Amerikaans.
In ieder geval, mijn pompoen was uiteindelijk, rekening houdend met het feit dat het mijn eerste keer was, nog best goed gelukt.

De rede waarom zoveel kleine kinderen elk jaar weer uitkijken naar halloween is natuurlijk het traditionele 'Trick or Treat'-en. Jammer dat ik met mijn achtien jaar te oud ben om hier aan mee te doen. Toch wilde ik wel de sfeer op straat meemaken tijdens deze super-amerikaanse dag. Oliver ging dit jaar voor het eerst niet Trick or Treaten-en, maar liep in plaats daarvan mee met zijn kleine broertje en diens vriend, als begeleider. En hij vroeg of ik en Antony zin hadden om mee te gaan. De perfecte gelegenheid dus om het Trick or Treat-en mee te maken zonder daarwerkelijk zelf mee te doen. De sfeer op staat tijdens Halloween is er een van en veel snoep en veel kinderen die te veel snoep op hebben. Overal lopen kinderen rond in geniale kostuums, van een onschuldige elmo, tot een wreede Jigsaw. Oliver's broertje was trouwens de lead-singer van kiss. Ookal had ik met niet echt verkleed, ik had wel een masker meegenomen die de McGoverns nog thuis hadden liggen. En het kind in mij kon zich gewoon niet weerhouden, en ik ben, met masker op, naar een huis geweest om voor het eerst in mijn leven te Trick or Treaten-en (Don't judge me, ik heb er wel een zakje Maltezers, hier Whoppers, en een Milky Way, hier een Musketeers Bar, aan over gehouden). Daarna hebben we nog bij Oliver 'The Sixth Sense' gekeken, en ons vol gegeten met snoep, en een cake die Olivers moeder speciaal had gebakken. Oliver's moeder is trouwens zo'n schat van een mens! En je moet de broodjes zien die ze haar zoon elke dag meeneemt naar school! Avocado, cottage cheese, kalkoenfilet, ze belegt de broodjes alsof ze hofleverancier van Queen Elizabeth is.
Toen ik die avond laat thuis kwam zaten Quentin, Sanvannah en Taylor, een vriendin van Savannah, die ik eerst niet zag omdat ze onder een deken verstopt lag, op de bank horror films te kijken. 'The Hounting in Connecticut' om precies te zijn, echt wel een super enge film!

Iets wat ik ook op Halloween moest doen, mijn vaders cadeau opnieuw opsturen! Vier dagen nadag ik het via de US Postal Service had verzonden kwam het 'Return to Sender' terug naar Westwood Drive. Het lag uiteindelijk aan de doos waarin de cadeaus zaten. Eerst gingen we maar terug naar het postkantoor om mijn $42,50 terug te vragen, en gelukkig deden ze daar niet te beroerd over. Daarna zijn we maar naar UPS gegaan in de hoop dat zij het paketje wel wilden verzenden, maar nadat ze er achterkwamen dat het paketje een flesje wijn bevatte wilden ook zij het niet versturen. Dus hebben we er maar voor gekozen om het flesje wijn niet op te sturen en deze tot aan het eind van het jaar te bewaren. Dus pap, die hou je nog te goed!

Nu moet ik toch echt ophouden. Christina is net terug van avondschool, waar ze een opleiding volgt om door te kunnen stromen naar de positie van Directice van de school, en ze staat te springen om haar Facebook pagina aan een update te onderwerpen.

Volgende week hopelijk weer op maandag, en blijf vooral weer lekker veel reacties plaatsen!

  • 03 November 2009 - 08:12

    Omy:

    Hallo Junus,

    Ik zit nu in Opheusden (Gelderland). Helaas kunnen we niet in het sysyteem, dus heb ik alle tijd om je blog te lezen. Gelukkig dat je die saaie Historyclass kunt skippen. Dat je na een griezelfilm met het licht aan slaapt !! Moet een goeie film zijn !!
    Je hebt weer een behoorlijk informatief blog geschreven, ga zo door !!

    Liefs

    Omy

  • 03 November 2009 - 18:52

    Rudie:

    Junus,

    Je moet iets met je taalvaardigheid doen.
    Dit was net een filmsenario.

    Is maar een tip.

    Groetjes Rudie

  • 03 November 2009 - 20:10

    Susan:

    He Junus
    Echt leuke blogs schrijf jij! Ik heb ze al een paar keer 'stiekem' gelezen..:P Maar nu toch een keertje een reactie. Ben soms wel jaloers op al die mensen die in het buitenland zitten(Lissi, Nienke, Heleen Tjebbe jij iedereen lijkt het wel:P). Maar dan kan ik tenminste wel leuke blogs lezen;) Moet je btw ook een profiel werkstuk maken daar? Ik weet nog wel een erg intressant onderwerp(Het werkt ook prima:P)
    Nou heel veel plezier in daar, geniet er van!
    xx

  • 03 November 2009 - 20:27

    Ineke:

    Hoi Junus,

    Als echte fan, addict bijna, van je blog ben ik blij dat je hem niet hebt overgeslagen. 'Paranormal Activity'draait volgens mij nog niet hier,maar ik had al een recensie gelezen en de beelden uit de trailer zeiden me al genoeg om te besluiten deze over te slaan. Ik houdt het bij "This is it" en heb daarom kaartjes gekocht voor ons viertjes voor aanstaande zaterdagavond.
    Je beschrijvingen van het Halloween weekend geven weer een mooi beeld van de uitbundigheid waarmee de Amerikanen hun feesten vieren. Daar ben ik toch wel een beetje jaloers op!
    Super dat je online coming out zo veel positieve reacties oproepen!
    He Junus, blijf schrijven!
    Liefs, Ineke

  • 03 November 2009 - 23:51

    Sjoerd:

    Hey Junus!

    Alweer een tijdje terug sinds mijn laatste reactie hier. Heb nu net je afgelopen 2 blogs gelezen. Het kwam voor mij wel als een verassing dat je homoseksueel was, maar eigenlijk ook weer niet. Wel mooi dat het daar ook goed ontvangen wordt! Ik dacht er al dat het maar goed is dat je niet in de country/redneck staten bent terechtgekomen, en dan schrijf jij precies hetzelfde in je blog :D
    Sunny california :) !

    Ik heb die film Paranormal Activity nog niet gezien, wel de trailer gezien. Echt ontiegelijk eng! Met die bobbel die zo onder dat laken schuift, maar er is eigenlijk niks. Brrrr!

    Ga vooral zo door met het schrijven over je Amerikaanse escapades, je schrijft het echt supertof!

    Sjoerd

  • 04 November 2009 - 19:38

    Anton:

    Hallo Junus

    Wat een boeiend blok heb je weer geschreven. Een kerkhof met vuur spuwende grafstenen! Hoe komisch! Ik moet dus nog 3/4 jaar wachten op mijn wijntje, ben erg benieuwd.

    Liefs Papa.

  • 05 November 2009 - 10:48

    Tante Fransien:

    Hallo Junus,
    Ik vind het heel leuk om jouw blogs te lezen.
    Fijn dat je het naar je zin hebt.Wat goed dat je voor je geaardheid bent uitgekomen.
    Junus dit was het dan voorlopig.
    Groetjes,
    Tante Fransien.

  • 05 November 2009 - 15:44

    Sophia:

    Hallo Jun,

    Feest bij de McGoverns zeker met de winst van de New York Yankees. Door jouw stukjes ben ik er even op gaan letten.
    Weer leuk geschreven!

    Groetjes,

    Sophia

  • 05 November 2009 - 21:36

    Ben Dessens:

    Hallo Junus,

    Keep it up....je schrijft geweldige verhalen die ook door veel (toekomstige STS scholieren...?) gelezen worden.

    Ben

  • 06 November 2009 - 15:19

    Robieke:

    Hee Junus!
    Ben nu een weekje vrij en dus alle tijd om de 2e helft van je reisverhalen te lezen! (was eerst tot de helft gekomen:P) Wat een belevenissen allemaal zeg! Echt lachen dat Halloween daar, je merkt al wel dat het steeds meer naar Nederland komt, maar echt halloween-actief zijn we hier nog niet, misschien maar goed ook:p
    Is het daar nou nog steeds zo mooi weer of begint de winter nu ook aan de deur te kloppen? Hier wordt het alsmaar kouder en kouder, ik verlang nu alweer naar de zomer:P
    Had eerst niet zoveel met Amerika, maar door jouw verhalen heb ik toch steeds meer het gevoel dat ik ook maar eens naar Amerika moet gaan, ooit.
    In ieder geval nog super veel plezier daar en blijf lekker bloggen, want je doet het goed!(Y)

    xx Robieke

  • 07 November 2009 - 21:16

    Rebecca:

    Jeetje, wat ontzettend cool allemaal. Het is echt ontzettend leuk om je stuk te lezen trouwens, leuke stijl. Zoals ik hier ergens ook al las, je moet er wat mee gaan doen.
    Daarnaast heb je mijn horizon weer wat verbreed met mijn 'narrow' blik van Amerika.
    Veel plezier daar nog, en ik ga alles een beetje bij houden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn High School Year in de USA

Recente Reisverslagen:

28 December 2010

Thuis

13 Juni 2010

Goodbye California!

04 Juni 2010

Sen10r Grad Night in Disneyland

26 Mei 2010

I'm European-Asian-American

17 Mei 2010

Sen10r Prom
Junus

Actief sinds 28 Juli 2009
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 112442

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2009 - 16 Juni 2010

Mijn High School Year in de USA

Landen bezocht: