When I say GO, you say MUSTANGS! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Junus Wal - WaarBenJij.nu When I say GO, you say MUSTANGS! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Junus Wal - WaarBenJij.nu

When I say GO, you say MUSTANGS!

Door: Junus

Blijf op de hoogte en volg Junus

28 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zo, mijn eerste volle schoolweek zit erop. De school begint al aardig te wennen en ik begin ook aardig wat vrienden te maken.

Ik begin al aardig in het Amerikaanse ritme te komen. Mijn dag begint om 6.30 met een douche. Daarna is het tijd voor het ontbijt: meestal een bagel, soms cheerios. (dus geen pannekoeken, muffins en wafels. Die zijn voor het weekend) Tijdens ontbijt drink ik een kop koffie en kijk ik naar het NBC Bay Area News.
Om 7.40 vertrekken we naar school. Savannah rijdt, ik zit voorin en Quentin zit op de achterbank. De eerste bel gaat om 7.55, dan weet je dat het tijd is om naar je eerste les te gaan. Je hebt drie lessen per dag, behalve op maandag dan heb je alle lessen. De lessen zijn makkelijker dan in Nederland, maar ook weer niet belachelijk makkelijk. Ook is er best wel wat huiswerk. En de schoolboeken hier zijn echt belachelijk dik! Mijn anatomie boek is 1200 pagina's, mijn geschiedenis boek is 1000 pagina's mijn wiskude boek is 900 pagina's en mijn literatuur boek is 700 pagina's. Tijdens de pauze hang ik vaak bij de tafels buiten de kantine met een paar van mijn nieuwe vrienden, waarmee ik volgende week ga paintballen!
De school is uit rond drie uur. Savannah rijdt ons dan weer terug naar huis.
We eten hier heel vaak Mexicaans, bijna elke avond. We eten aan tafel, maar tijdens het eten staat de TV wel aan. We eten namelijk om 7 uur en dat is: Jeopardy Time. Jeopardy is een van de oudste Gameshows in Amerika. In plaats van de vraag krijg je als deelnemer het antwoord en moet je de vraag erbij bedenken. (bv. Alex Tribec: It's the country of which Amsterdam is the capital. Deelnemer: What is the Netherlands.) Christina is er echt helemaal fan van, en ik begin het ook echt een leuk programma te vinden.

Vandaag was een speciale schooldag: het was tijd voor de eerste Pep-Rally! Het komt erop neer dat de hele school naar het Football Field gaat om de School Spirit, een term die we in Nederland helemaal niet kennen, aan te wakkeren. Het rooster voor vandaag werd er speciaal voor aangepast. Seani, een van de cheerleaders, vertelde mij gister tijdens Wiskunde dat het traditie is dat de Seniors versierde Burger-King kroontjes dragen (zie foto). Dus heb ik gisteravond mijn knutsel-skills geuit op mijn kroontje.
De Pep-Relly was, afgezien van de buitentemperatuur van 40 graden, echt heel leuk. Ik heb echte Amerikaanse cheerleaders in actie gezien! Ook de principle, een professioneel ex-worstelaar, deed enthousiast mee. "When I say go, you say Mustangs! GO! MUSTANGS! GO! MUSTANGS!" En we hebben het dan niet over de auto's, maar over het paard, de officiele mascotte van onze school.
Ook zijn we vandaag bij basketball eindelijk begonnen met spelen! Ik dacht in Nederland altijd dat ik redelijk mee kon komen. Waarschijnlijk omdat een aanzienlijk deel van mijn oude school er, net als ik, niet veel van bakte. Maar hier in Amerika, met alle fanatieke jocks, speelt het toch meteen heel anders. Desalniettemin vond ik het wel leuk en kijk ik er naar uit beter te worden in deze sport.

Nog een ding: ik heb gister dan eindelijk mijn area-representative ontmoet! Ze was heel erg aardig. Ze woont alleen niet in de buurt, maar ergens onder Los Angelas. In ierder geval, we houden vanaf nu maandelijks contact om te kijken hoe alles hier gaat.

Mijn volgende blog komt denk ik binnenkort alweer! We gaan dit weekend naar het strand, en om in de stemming te komen gaan we vanavond Jaws kijken... Maar meer hierover in mijn volgende blog!

  • 29 Augustus 2009 - 08:45

    Eva:

    JUNN:D
    Ik zat al te wachten op je volgende blog!!
    Had je mijn verhaal over lowlands gelezen?
    Klinkt allemaal leuk zeg, net als in een film!!
    Leuk dat dat basketbal je bevalt! Straks kom je terug als een pro!!

    Ik ben naar onze zolder aan het verhuizen. Heb gister alles leeg gehaald, vandaag ga ik 1 muur donker rood verven en dinsdag komt de nieuwe vloerbedekking (licht grijs).
    Ik ga wel foto's maken en sturen als het klaar is :D!

    Lissi gaan volgende week naar paris, ook zij heeft een blog op waarbenjij (lisinparis.waarbenjij.nu) voor als je het een keer wilt lezen!

    Nou junnie,
    Tot het volgende blog!
    btw, ik begin je wel een beetje te missen nu...

    ps: Time square can't shine as bright as you!

  • 30 Augustus 2009 - 16:07

    Gilly:

    Hee Junus, jongen toch wat ben je ver weg zeg!
    Maar aan de foto`s te zien heb je het wel naar je zin daar.
    Wij zet net 2 dagen terug van vakantie, en marten moet maandag weer werken.
    de laatste dagen regent het zo nu en dan, maar ja de grond is zo droog...
    Roelof heeft een dochter een heel mooi meisje, echt waar. Je zouders zijn er vandaag heen.

    Nou jun, blijf schrijven ik geniet er echt van.
    Dikke kus van je allerliefste tantetje haha. Doeiiiii

  • 31 Augustus 2009 - 20:33

    Oom Marten:

    Hallo Junus
    Wat een leuke blog en wat een mooie ervaring voor jou. Je schrijft trouwens ontzettend leuk, boeiend en onderhoudend. Je schrijft van uit je hart en wat je daarbij voelt + leuke anekdotes en humor. Daar hou ik van. Ga zo door. Ik wens nog heel veel succes en ik hoop op nog meer verhalen.

  • 01 September 2009 - 13:55

    Santusia:

    het is heel mooi om te horen dat het lukt om in het ritme te komen

  • 01 September 2009 - 16:26

    Jasperk:

    Hey junus
    Klinkt echt mooi man, sowieso dat ik ook een keer die kant op wil. Denk je al in het 'engels'? ;) Blijf schrijven in ieder geval, het wordt gewaardeerd!

  • 05 September 2009 - 12:19

    Sophia:

    Hallo Junus,

    Zo te lezen heb je je draai gevonden. 40 graden is niet erg hoor. Het is hier 13-15 graden en het regent aan één stuk door. We zijn 3-9 thuisgekomen van Kos waar het tussen de 35-40 graden was.
    Ben benieuwd naar je volgende blog.Ik lees het met veel plezier.

    Groetjes uit Groningen ;)

    Sophia R.

  • 05 September 2009 - 12:19

    Robieke:

    Hee Junus!
    Zo, heb net het afgelopen uur zo ongeveer als je blogs gelezen:p Echt vet leuk om te lezen hoe het daar met je gaat! Echt zo'n andere wereld... En ik maar denken dat mijn verhuizing naar Utrecht al heel wat was.. Ook grappig schoolsysteem met die even en oneven dagen. En dat huis ziet er ook net uit als in de films! Ook zo'n lange laan met van die grote villa-achtige huizen. Nou, heel veel plezier nog daar in ieder geval!!:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn High School Year in de USA

Recente Reisverslagen:

28 December 2010

Thuis

13 Juni 2010

Goodbye California!

04 Juni 2010

Sen10r Grad Night in Disneyland

26 Mei 2010

I'm European-Asian-American

17 Mei 2010

Sen10r Prom
Junus

Actief sinds 28 Juli 2009
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 111463

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2009 - 16 Juni 2010

Mijn High School Year in de USA

Landen bezocht: