Mijn eerste weekend met de Mc Governs - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Junus Wal - WaarBenJij.nu Mijn eerste weekend met de Mc Governs - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Junus Wal - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weekend met de Mc Governs

Door: Junus

Blijf op de hoogte en volg Junus

23 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste weekend bij de Mc Governs was er een van uitstapjes/winkelen/relaxen/hardlopenen chores.

Het weekend begon vrijdag avond met de eerste aflevering van het nieuwe seizoen Project Runway (haha, moeten jullie nog lekker een paar week op wachten). Mensen die me goed kennen weten dat het een van mijn favoriete TV-programma'a is (don't judge me). En blijkbaar ook van Savannah. Het is leuk om iets te hebben waar we gezellig samen naar kunnen kijken.

Zaterdagochend vond ik dat het maar weer eens tijd werd om hard te lopen, iets wat ik al weken niet heb gedaan. Ik vroeg de avond van tevoren aan de rest van het gezin of je hier ook mooie hardlooproutes had, en die waren er. "Just look out for the mountain lions", zei Glenn heel nonchalant. Ik dacht: Mountain Lions? Als in puma's? Ja: blijkbaar heb je hier puma's in de regio. Het is hier net de Veluwe. Maar Glenn en Christina stelden me al snel gerust: in de jaren dat zei hier woonden hebben ze nog nooit een puma gezien.
Mijn hardlooprondje in Gilroy is het exact het tegenovergestelde van dat in Groningen. De oude vertrouwde helperzoom is plotseling veranderd in landweggetjes door de valleien van California, een niet onaangename verandering. Links en rechts doemen bebosde heuvels op die verdacht veel lijken op die in Albareto (mijn derde thuis, in Italie). De zon was al aardig heet, ik had eigenlijk wat water moeten drinken voor vertrek. Het weggetje liep lang wijngaarden en (natuurlijk) knoflook velden. En de man die naast me zat in het British Airways vliegtuig loog niet: het ruikt hier echt altijd naar knoflook, maar daar raak je al snel aan gewend. Je gaat er zelfs van houden (I love the smell of garlic in the morning).
's Middags namen Glenn en Christina me mee naar Cosco, een winkel vergelijkbaar met Makro, waar ze een keer per week de wekelijkse boodschappen doen. Ik had eigenlijk verwacht dat we naar de Walmart gingen, omdat het zo super-Amerikaans is, maar blijkbaar heeft mijn familie iets tegen Walmart ("It's kind of a redneck store").
Op zaterdagavond was het tijd het eerste echte gezinsuitje. Rond half vier vertrokken we met z'n allen naar San Jose, de 'Capital of Silicon Valley', wat zo'n dertig minuten rijden is. Het symfonie orkest van Silicon Valley speelde daar filmmuziek van John Williams. Denk hierbij aan films als E.T., Jaws, Star Wars, en Harry Potter. Het optreden vond plaats in een park op de Campus van 'San Jose State University'. We kwamen daar twee uur voor aanvang van het optreden om met z'n allen te picknicken. Omringd door palmbomen en ander publiek zaten we op kleine opklapstoeltjes met een royaal belegde sandwidsh op schoot. Het publiek bestond vooral uit studenten, jonge gezinnen en bejaarden. Achter mij zat een oud oma'tje met kleine mee-op-reis breinaaldjes een sjaaltje te breien. Om zeven uur begon het orkest dan echt te spelen. En het was echt geweldig mooi! Vooral Jaws en Harry Potter waren erg leuk om naar te luisteren. Toen er thuis kwamen bleek dat de honden uit de keuken waren ontsnapt en aardag huis hadden gehouden. Ze hebben zelfs (deels) Quentin's huiswerk opgegeten, geloof je toch niet?

Het plan was om ook deze ochtend te gaan hardlopen, alleen was ik daar veel te lui voor. In plaats daarvan besloot ik heerlijk uit te slapen tot elf uur. Daarna even naar huis gebeld om met mijn ouders en met Hannah te praten.
Deze middag ben ik met Christina mee gegegaan naar haar school om haar te helpen met het inrichten van haar lokaal. Christina werkt bij een Middle School (tussen basisschool en high school in) in San Jose. We gingen met de Volvo convertible. Onderweg liet ik haar wat Nederlandse Muziek horen, zoals: Blof, Anouk en Kraak en Smaak.
Christina's lokaal is super georganiseerd. Het is ook niet voor niets dat haar collega's haar Monica Geller noemen (de neat-freak uit Friends). Daar ontmoette ik een collaga van Christina wiens vrouw uit Nederland komt. Ik heb zelfs nog even met haar gepraat over de telefoon. Ze vertelde me over twee Nederlandse winkels die je in San Jose hebt. Een daarvan is Nederlands/Indonesisch en de ander is een Nederlandse Bakkerij. Echt super leuk toch? Ik zou nog rendang maken voor mijn gastgezin en nu weet ik waar ik de inkopen moet doen. Ook schijnen ze krentenbollen te hebben! Op de weg terug naar huis hebben we nog wat schoolspullen opgepikt.

Ik zit nu achter de computer in de 'den'. Ik ben net klaar met mijn 'weekend chores'. Glenn kijkt in de woonkamer naar het NBC Bay Area News. Savannah is met de honden aan het spelencht geweldige honden trouwens. Quentin is door de buurt aan het fiesten. En Christina is een beetje door het huis aan het scharrelen. Morgen is het weer tijd voor school. Het wordt elke dag iets leuker daar, maar om het vertrouwd te noemen gaat nu natuurlijk nog iets te ver.

ps: Het is echt vet leuk om jullie reacties te lezen. Dus blijf ze vooral posten!

  • 24 Augustus 2009 - 08:04

    Anton:

    Hallo Junus

    Ik zie je al lopen door de valleien van california. Het lijkt me daar prachtig. Kun je eens een foto sturen van die knoflookvelden? Ik ben benieuwd hoe die er uit zien.

    Liefs Anton

  • 24 Augustus 2009 - 13:18

    Hennie En Rienk:

    Hallo Junus,
    We vinden het erg leuk om je reisverslag te lezen. Zo blijven we op de hoogte van je belevenissen daar.Hopelijk kom je geen puma tegen.Vorige week nog bij oma geweest.
    Ze vind het wel moeilijk dat je zo ver weg bent.
    Dat je op de pc jouw verhaal kunt lezen dat snapt ze allemmaal niet.
    Nou Junus we kijken uit naar je volgende verslag.
    Liefs van ons Rienk Hennie en Ellen

  • 25 Augustus 2009 - 06:38

    Eva Mallon:

    Hallo Junus,

    met veel plezier lees ik je blogs. Je beschrijft de situaties zo beeldend dat ik ze zo voor me kan zien.
    Leuk dat je je ervaringen op deze manier met ons wilt delen.Geniet van alle nieuwe ervaringen, maar vermijd de mountain lions...

    Hartelijke groeten

    Eva

  • 25 Augustus 2009 - 08:38

    Eva:

    Jun!! :D
    Jij schrijft nu wel leuk over JOU belevenissen maar ik heb natuurlijk ook wel eens belevenissen, gewoon thuis in NL. Dus daar ga ik nu over schrijven zodat jij ook weet hoe het met mij gaat;)

    Ik ben namelijk (zoals je weet) naar Lowlands geweest met pap en Martijn!
    We gingen vrijdag eind van de ochtend weg, wat mij betreft iets te laat want we hebben Paolo nutini gemist (new shoes).
    Maarja, niks aan te doen;)
    Om 3 uur waren we op het terrein! Er waren dit jaar niet echt veel leuke artiesten die ik kende, dat was wel jammer! Wel hebben we basement jaxx gezien, dat was ZOO GAAF!
    Snoop dogg was dr ook, martijn en ik hadden best een goed plekje maar na 20 minuten zijn we weg gegaan want we vinden snoop dogg eigenlijk stom;) Wel bijzonder om zo'n grote wereldster eens van dichtbij te zien.
    We zijn ook nog bij een prive concert geweest bij 3 fm (iemand kwam naar ons toe of we een prive concert wouden, ja tuurlijk!) stonden we daar in een klein hokje met 20 mensen. Het optredentje was van the Madd, een leuk nieuw nederlands bandje.
    Na de arctic monkeys op zondag avond liepen we naar de auto, die we smiddags vlak voor de ingang hadden gezet met tent en alles er al in zodat we makkelijk weg konden. Komen we aan bij de auto stond.....
    Precies ja, STOND!
    Hij was dus weg.
    Werden we door een verkeersregelaar helemaal naar de andere kant gestuurd (achter de bussen en taxi's enzo)En ja hoor, daar stond hij, met de andere weggesleepte auto's.
    Geen bon, geen klem, niks!
    ENNNN we konden via de achter uitgang eruit (waar alleen bussen en taxi's langs gaan) dus 0,0 file. Alleen maar voordelig dus!;)
    Ik vond het wel heel jammer dat rosanne en jij er niet waren!

    Byebye,
    Kusjes, Eva

    ps: time square can't shine as bright as you!

  • 25 Augustus 2009 - 16:47

    Hannah:

    Heehee!(;
    Supernice allemaal!

    Ik ben ook voor het eerst naar school geweest,
    maar ik heb niet zo'n leuke klas....
    Wel redelijk hoor,
    er zitten wel een paar toffe mensen bij.
    zoals ik al smste heb ik mevrouw Nelissen.
    Saskia, zoals wij montessorri kinderen haar noemen.

    Have fun!

    Kusjes je zusje

  • 26 Augustus 2009 - 14:04

    Suzanne:

    Jeetjemineetje Junus! Wat ben jij fanatiek aan het schrijven. Ik kijk hier eventjes niet en ik ben al een half uur kwijt met het lezen van al je achterstallige blogs. Maar wat klinkt het geweldig allemaal zeg!! Hoe meer leuke verhalen ik van jou lees hoe meer ik zelf ook zin krijg om naar Spanje te vertrekken. En ik ben het idd met je papa eens, je moet eventjes wat foto's van die knoflookvelden hierop plaatsen! Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar. Nou ik kijk met verwachting uit naar je nieuwe blog!
    Kus, Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn High School Year in de USA

Recente Reisverslagen:

28 December 2010

Thuis

13 Juni 2010

Goodbye California!

04 Juni 2010

Sen10r Grad Night in Disneyland

26 Mei 2010

I'm European-Asian-American

17 Mei 2010

Sen10r Prom
Junus

Actief sinds 28 Juli 2009
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 112810

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2009 - 16 Juni 2010

Mijn High School Year in de USA

Landen bezocht: