Bourgeouis In California - Reisverslag uit Gilroy, Verenigde Staten van Junus Wal - WaarBenJij.nu Bourgeouis In California - Reisverslag uit Gilroy, Verenigde Staten van Junus Wal - WaarBenJij.nu

Bourgeouis In California

Door: Junus

Blijf op de hoogte en volg Junus

09 Mei 2010 | Verenigde Staten, Gilroy

Eindelijk een keer een zondag waarin ik niet steeds de druk van nog te maken huiswerk voel. Het is lang geleden dat ik zo'n zondag meemaakte, en als hij er dan is weet je hem niet te waarderen. De afgelopen weken waren druk, en de komende weken zullen waarschijnlijk nog drukker worden. Dus ik nam het er vandaag van, maakte binnen een uur snel mijn huiswerk af, om vervolgens een extra lange skype sessie te houden. Ook heb ik vandaag dan echt studiefinanciering aangevraagd, een van die tekenen die je eraan herinneren dat het niet lang meer duurt voor je een nieuw leven in een nieuwe stad begint.

Vorige week donderdag was het de 'senior night' voor track $ field. Een senior night is een ceremonie die traditioneel voor aanvang van de laatste thuiswedstrijd plaats vindt, en die in het leven is geroepen om de seniors van het team in het zonnetje te zetten. Vele sporten op de campus doen dit al jaren, maar voor track & field was het de eerste keer. De dag voor de senior night werden alle seniors van het team bij elkaar geroepen om alle details door te nemen. Ook kregen we een formulier in onze handen gedrukt waarop we een paar dingen moesten invullen. De volgende avond was het dan tijd voor de officiële ceremonie. De tribunes zaten voor de verandering verrassend vol. Op alfabetische volgorde werden we opgeroepen. "The next senior is Djunis van der Wal. He has been on the track team for one year and he does the hurdles. Next Year he is attending the University of Amsterdam." Vooral dat laatste vonden de mensen in de tribunes maar al te interessant.

Zoals ik in mijn vorige blog al vermelde, afgelopen dinsdag vond op school het AP Statistics examen plaats. Deelname aan dit examen is vrijwillig, en slechts negen van de dertig leerlingen in mijn klas hadden zich ingeschreven voor dit examen. Om ervoor te zorgen dat de rest van de leerlingen niet de rest van het jaar uit hun neus aten, liet Mrs. Silva hun een proefexamen maken, dat zwaar zou meetellen voor hun eindcijfer. Dit tot woede van alle eenendertig mensen die het examen niet deden. Terwijl de rest van de klas dinsdag tijdens de les het proefexamen aflegde, zaten wij met z'n negen'en apart, hard aan de studie. Na een tijdje kwam Mrs. Silva langs en vroeg of we misschien ook honger hadden, want studeren op een lege maag kan natuurlijk niet. Wij zeiden dat we stierven van de honger, zoals elke tiener dat 24/7 doet. "Dan bel ik toch even de directeur," antwoorde Mrs. Silva. Zo gezegd zo gedaan, en voor we het wisten belde de directeur van de school naar ons lokaal, Of iemand even langs zijn kantoor kon gaan, want hij had McDonalds Breakfast voor ons gehaald! Onder het genot van heerlijke Sausage McMuffins studeerden we verder, tot jaloezie van de rest van de klas die de hond in de pot vond. Zoiets zie ik de directeur van het Zernike nog niet doen! Het examen zelf vond diezelfde middag plaats en was erg te doen. De resultaten worden pas in juli bekend gemaakt.

Donderdag was een lekker kort atletiek dagje, er werden namelijk team foto's gemaakt. De dikke fotograaf was een van de onbeleefdste mensen die ik ooit het ontmoet. Een blonde jongen in ons team keek tijdens een van de foto's per ongeluk opzij, waarop de fotograaf vroeg of hij echt zo dom was als hij leek. Een opmerking die we hier in Amerika 'below the belt' noemen. Ook hebben we een groepsfoto gemaakt met alle hordelopers.

Vrijdagavond na atletiek training hadden mijn vrienden ineens het spontane idee om uit eten te gaan, en daarna naar de bioscoop. Besloten werd om opnieuw naar Red Robbin te gaan, het restaurant waar de hamburgers zo veel calorieën bevatten dat je aderen al dicht slippen door het opsnuiven van de geur ervan. Maarja, ik had net wel bij training honderd sit-ups gedaan, dus ik vond dat het wel kon. Het gezelschap bestond uit mij Jessica, Kathryn, Oliver, Anne en Anne's Zusje Megan. Na het heerlijke eten gingen we naar de bioscoop van de grote hit van het weekend, Iron Man 2. Ondanks het feit dat ik de eerste film had gemist, was het toch nog een enerverende ervaring. Omdat dit het eerste weekend was dat de film speelde stonden we ruim een uur in de rij! We wisselden elkaar echter af om Starbucks te kunnen halen, en met deze primaire levensbehoefte ter beschikking was het nog redelijk te doen.

Het was al de hele week mooi weer, en ook zaterdag beloofde een mooie dag te worden. De beslissing om met een groep mensen naar het strand te gaan was dus een vanzelfsprekende. Zo rond het begin van de middag werd ik opgehaald, en zetten we koers naar Sunset Beach, een heerlijk rustig strand hier vlak in de buurt. De zon scheen volop, maar het waaide wel wat, waardoor echt zonnebaden er niet in zat. Wel hebben we gevolleybald en een lange strandwandeling gemaakt. Zo tegen het eind van de middag begon iedereen honger te krijgen, en dus besloten we om bij een sushi restaurant te eten. Jammer genoeg was het vol, en dat andere restaurant dat iemand nog wel wist was onvindbaar. Dus belanden we uiteindelijk bij een Mexicaans fast-food restaurant: Chipotle. Dit restaurant is ooit op de Oprah Winfrey Show geweest, omdat het bekend staat als meest gezonde fast-food restaurant van Amerika. Wat een contrast met die vette burgers van de avond ervoor. Maar de Amerikaanse jeugd zou de Amerikaanse jeugd niet zijn zonder als toetje een heerlijke beker Fro-Yo softijs te halen, met alle topping die je maar kunt verzinnen. Zo had ik chocolade amandelen, cappuccino chocolade, kleine stukjes oreo, en witte chocolade op mijn heerlijk (ver vrije!) soft ijs. Aan een heerlijke dag kwam op heerlijke manier een einde.

Deze ochtend werd ik wakker van het geluid van knetterend spek in een hete pan. Glenn was volop bezig met het bereiden van het Moederdag ontbijt. Een feestdag die door mijn eigen Nederlandse moeder als 'uitvinding van de Blokker' word bestempeld, heeft in Amerika een significante waarde. Of dit komt doordat ze meer commercieel gericht zijn, of dat ze hun moeder meer waarderen is moeilijk te zeggen (waarschijnlijk dat eerste). Een heerlijk ontbijt hadden we deze morgen dus, met croissants, roerei, bacon en hash browns. Na het ontbijt maakten we de cadeautjes open. Ik had de maandag ervoor voor Christina de film The Proposal gekocht. Tevens had ik die dag een nieuwe camera gekocht, aangezien ze dankzij Moederdag allemaal in de aanbieding waren. Christina was erg blij met de film, die we net met het hele gezin hebben gekeken.

Volgend weekend vindt het evenement plaats waar iedereen op school al het hele jaar naar toe leeft: senior prom! Volgende week dus alles over mijn super Amerikaanse prom!

ps. vergeet niet te reageren!

  • 10 Mei 2010 - 07:01

    Omy:

    Hallo Juun,

    Heb jij eigenlijk nog wel iets met een broodje kroket ? Ja, ja ben echt wel jaloers op jou met al die heerlijke smulpartijen van jullie. Geniet maar met volle teugen van de resterende dagen en ben erg benieuwd naar je senior Prom.

    Liefs Omy

  • 14 Mei 2010 - 11:24

    Sjoerd:

    Wat rol je toch lekker door Amerikaanse leventje heen Junus ^^
    Grappig trouwens dat je moeder Moederdag de uitvinding van de Blokker noemt haha, het klopt wel xD

    Ben benieuwd hoe het prom is, heb je nog grootste plannen ? ;)

    Sjoerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Gilroy

Mijn High School Year in de USA

Recente Reisverslagen:

28 December 2010

Thuis

13 Juni 2010

Goodbye California!

04 Juni 2010

Sen10r Grad Night in Disneyland

26 Mei 2010

I'm European-Asian-American

17 Mei 2010

Sen10r Prom
Junus

Actief sinds 28 Juli 2009
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 111462

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2009 - 16 Juni 2010

Mijn High School Year in de USA

Landen bezocht: